Dieta

Dieta Kiedy powiemy słówko „dieta” najczęściej kojarzymy to z odchudzanie, a wcale tak nie jest bo dieta to nie tylko odchudzanie, ale również specjalne unormowane odżywianie według zaleceń do konkretnego organizmu, dlatego najlepiej jeśli już zdecydujemy się przejść na zdrowy tryb życia powinniśmy skontaktować się z lekarzem lub specjalistą do spraw żywienia. Mamy bardzo dużo rodzajów diet, diety kaloryczne, diety wegetariańskie, diety śródziemnomorskie, dieta nisko węglowodanowa, diety księżycowe, zrównoważone, jogurtowe, ziemniaczane, mleczne, niskocholesterolowe i wiele innych. Każda z nich jest oparta na zdrowych produktach najważniejsze jednak jest to, aby dostarczała nam odpowiednią ilość witamin i substancji odżywczych dla prawidłowej przemiany. Wiadomo także, że jeśli chcemy zrzucić zbędne kilogramy to naszą dietę należy złączyć z ruchem, czyli ćwiczeniami. Ćwiczenia też należy dostosować nie mogą one być przypadkowe. Naszym najczęstszym błędem żywieniowym jest to, że jemy za szybko. Głównym założeniem tych diet jest to żeby obliczać kalorie i nie przekraczać założeniowej wysokości. Najlepiej na początku zapisywać sobie wszystko co jemy, obiad, przekąski itd. Potem trzeba dokładnie przeanalizować nasz jadłospis i wyrzucić tzw. „puste kalorie” min sery (przede wszystkim żółte), alkohol, mięso i wędliny te najbardziej tłuste, słodycze itp. Nie powinno się też używać ostrej papryki, pieprzu i ostrych przypraw bo one pobudzają nasze zmysły, najlepiej jeść na małych talerzykach można w ten sposób oszukać wzrok a co za tym idzie oszukujemy umysł. Aby dieta przyniosła rezultaty powinniśmy jeść konkretne posiłki, ograniczać przekąski do minimum zalecane kalorie na dany posiłek to: I śniadanie – ok. 250 kcal II śniadanie – ok. 100kcal Obiad – do 350 kcal Podwieczorek – ok. 100 kcal Kolacja – 200 kcal Przykład na śniadanie: Bułka pełnoziarnista smarowana jedną łyżeczką masła albo margaryny, liść sałaty, plasterek chudej wędliny i kawałek pomidora Przykład na II śniadanie i podwieczorek: Kromka chrupkiego chleba z jedną łyżeczką dżemu niskosłodzonego Przykład na obiad : Pierś z kurczaka obsmażyć na łyżce oliwy z oliwek posypać przyprawami, do tego fasolka szparagowa lub marchewka i odrobina ziemniaków Przykład na Kolacje: Sałatka z wędliny chudej oczywiście, cykorii kwaśnego jabłka, jogurtu naturalnego, ogórka kwaszonego.