Bieganie, sprint

Bieganie, sprint Biegać każdy może , jednak każdy z osobna powinien zdawać sobie sprawy z własnych możliwości by nie odnieść kontuzji bądź nie zachorować na serce. Chcąc rozpocząć regularne bieganie musimy pamiętać by zacząć od spokojnego tempa i stosunkowo krótkich dystansów. Robiąc zbyt wiele możemy bardzo łatwo zniechęcić do codziennego biegania. Gdy już nabierzemy w miarę dobrej wytrzymałości na początkowych małych dystansach , możemy zwiększać je stopniowo oraz urozmaicić sobie bieg poprzez przerywanie krótkimi odcinkami w czasie , których będziemy biec sprintem. Dzięki temu zwiększymy efektywność ćwiczenia. Należy w tym miejscu podkreślić ,że dystanse i długości sprintów są kwestią indywidualną gdyż tylko tak naprawdę my znamy najlepiej możliwości naszego ciała. Terminy są także kwestią indywidualną, jedni wola wczesne godziny ranne , drudzy zaś cenią sobie wieczorny truchcik. Ważne by znaleźć sobie dogodne miejsce do uprawiania tej czynności, najlepiej park gdy mieszkamy w mieście bądź pobliskie las gdy mieszkamy w mniejszych miejscowościach. Bieganie jest doskonałą formą wypoczynku dla osób spędzających dni powszednie za biurkiem.