Ćwiczenia

Ćwiczenia Każdy z nas chociaż raz w życiu myślał o tym, aby zmienić w swoim życiu coś, co polepszyłoby jego samopoczucie i poczucie, że jest on wart czegoś więcej. Każdy ma takie myśli chociażby raz, ez względu na to w jakim żyje kraju czy jakim znajduje się miejscu i jaka jest jego płeć. Niektórzy jednak myślą o tym znacznie częściej, szczególnie skupiając się na tym jak polepszyć swój wygląd. Otóż polepszenie wyglądu to kwestia czasami bardzo silnej woli, czasami pieniędzy i lenistwa, czasami jeszcze inne są powodu czy możliwości, ale wiadomo, że jeśli chodzi o zdrowie i jego utrzymanie, to aby polepszyć wygląd najlepsze są po prostu zwykłe ćwiczenia. Ćwiczenia sportowe, jakiekolwiek by one nie były polepszają nie tylko nasz wygląd ale przede wszystkim samopoczucie, a przecież o to chodzić nam powinno przede wszystkim. Jeśli lepiej się czujemy to lepiej wyglądamy, a to już jakiś postęp. Ćwiczenia jednak wykonywane regularnie polepszają nasz wygląd nieco bardziej, bowiem zwykle są to ćwiczenia na pewne partie ciała, które nam się nie podobają i które chcemy polepszyć. Zalety ćwiczeń są tak duże, że wielu ludzi zdając sobie z nich sprawę oddaje się różnym ćwiczeniom od momentu, kiedy orientują się, że rzeczywiście są one bardzo przydatne. Działanie ćwiczeń bowiem nie ogranicza się tylko i wyłącznie do polepszania sylwetki wielkimi nakładami naszej energii oraz ogromnych wyrzeczeń związanych z wyrzekaniem się jedzenia, które najbardziej lubimy. Otóż ćwiczenia działają również na naszą psychikę, na nasze poczucie wartości, polepszają nasze samopoczucie które działa przecież na całe ciało powodując, że czujemy się lepiej no i o za tym idzie wyglądamy znacznie lepiej. Ćwiczenia są dla ludzi tylko trzeba potrafić korzystać z nich odpowiednio po to, aby móc ciszyć się naprawdę dobrymi efektami, szczególnie jeśli chodzi o nasze samopoczucie i obraz samego siebie, bowiem żadne ćwiczenia nam nie pomogą, jeśli nasz obraz samego siebie będzie zniekształcony. Każdy powinien więc pomagać sobie, ćwiczenia mogą nam ku temu służyć, ale trzeba lubić siebie, bowiem bez tego ciężko będzie pogodzić się z tym, jaki jest nasz wygląd.

Mam za dużo kilogramów

Mam za dużo kilogramów Mam za dużo kilogramów. Przede wszystkim odpowiednia dieta. Bez tego nic się nie osiągnie. Należy na bok odłożyć wielokaloryczne posiłki, na które składa się makaron, ryż, kasza, tłuste mięso itp. Tak jak podczas „robienia” masy należy ograniczyć puste kalorie, gdyż one powiększą jedynie naszą tkankę tłuszczową. Przede wszystkim należy ograniczyć ilość przyjmowanych kalorii w ciągu dnia. Jest ona uzależniona od naszej obecnej wagi, wzrostu oraz czynności jakie wykonujemy, w związku z tym nie należy przesadzać z ograniczeniami. Zbyt mała ilość spożywanego pokarmu może prowadzić do osłabienia organizmu a nawet do anoreksji. Jednak same kalorie to nie wszystko. Brak niektórych elementów żywieniowych przy odpowiedniej ilości spożywanych kalorii prowadzi do tzw. głodu utajonego. Dieta powinna być dobrze zbilansowana i dostarczać wszystkie składniki odżywcze niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Osobom chcącym schudnąć zaleca się spożywanie dużej ilości warzyw i owoców, będących źródłem witamin i mikroelementów. Sama dieta to za mało. Żeby schudnąć, trzeba zmienić tryb życia z siedzącego na bardziej aktywny. Dla osób z nadwagą polecany jest jogging, z otyłością zaś częste spacery i szybkie marsze. Innym sposobem mogą być odwiedziny siłowni. Aby schudnąć ważne jest, by nie podnosić dużych ciężarów, lecz wykonywać więcej powtórzeń mniejszym ciężarem. W zależności od płci należy wykonywać maksimum powtórzeń w danym ćwiczeniu (mężczyźni) lub ilość powtórzeń do znacznego zmęczenia (kobiety). Dobrymi ćwiczeniami są tzw. ćwiczenia aerobowe, czyli takie, w których potrzebna jest nie tylko surowa siła, lecz także dynamika. Takie ćwiczenia bardziej niż statyczne pomagają spalić zbędne kalorie. U osób z nadwagą lub osób, dla których uprawianie sportu należy do rzadkości, bardziej niż u innych istotna jest rozgrzewka, gdyż ich mięśnie są mniej przyzwyczajone do wysiłku i w związku z tym bardziej narażone na kontuzje. Osoby, które pragną zrzucić nadwagę, muszą przyzwyczaić się do potu. Dobrym sposobem na zwiększenie spalania jest ubieranie np. dresów podczas treningu, zamiast bardziej skąpego odzienia, gdyż wtedy bardziej się pocimy i trening staje się efektywniejszy.

Dieta

Dieta Kiedy powiemy słówko „dieta” najczęściej kojarzymy to z odchudzanie, a wcale tak nie jest bo dieta to nie tylko odchudzanie, ale również specjalne unormowane odżywianie według zaleceń do konkretnego organizmu, dlatego najlepiej jeśli już zdecydujemy się przejść na zdrowy tryb życia powinniśmy skontaktować się z lekarzem lub specjalistą do spraw żywienia. Mamy bardzo dużo rodzajów diet, diety kaloryczne, diety wegetariańskie, diety śródziemnomorskie, dieta nisko węglowodanowa, diety księżycowe, zrównoważone, jogurtowe, ziemniaczane, mleczne, niskocholesterolowe i wiele innych. Każda z nich jest oparta na zdrowych produktach najważniejsze jednak jest to, aby dostarczała nam odpowiednią ilość witamin i substancji odżywczych dla prawidłowej przemiany. Wiadomo także, że jeśli chcemy zrzucić zbędne kilogramy to naszą dietę należy złączyć z ruchem, czyli ćwiczeniami. Ćwiczenia też należy dostosować nie mogą one być przypadkowe. Naszym najczęstszym błędem żywieniowym jest to, że jemy za szybko. Głównym założeniem tych diet jest to żeby obliczać kalorie i nie przekraczać założeniowej wysokości. Najlepiej na początku zapisywać sobie wszystko co jemy, obiad, przekąski itd. Potem trzeba dokładnie przeanalizować nasz jadłospis i wyrzucić tzw. „puste kalorie” min sery (przede wszystkim żółte), alkohol, mięso i wędliny te najbardziej tłuste, słodycze itp. Nie powinno się też używać ostrej papryki, pieprzu i ostrych przypraw bo one pobudzają nasze zmysły, najlepiej jeść na małych talerzykach można w ten sposób oszukać wzrok a co za tym idzie oszukujemy umysł. Aby dieta przyniosła rezultaty powinniśmy jeść konkretne posiłki, ograniczać przekąski do minimum zalecane kalorie na dany posiłek to: I śniadanie – ok. 250 kcal II śniadanie – ok. 100kcal Obiad – do 350 kcal Podwieczorek – ok. 100 kcal Kolacja – 200 kcal Przykład na śniadanie: Bułka pełnoziarnista smarowana jedną łyżeczką masła albo margaryny, liść sałaty, plasterek chudej wędliny i kawałek pomidora Przykład na II śniadanie i podwieczorek: Kromka chrupkiego chleba z jedną łyżeczką dżemu niskosłodzonego Przykład na obiad : Pierś z kurczaka obsmażyć na łyżce oliwy z oliwek posypać przyprawami, do tego fasolka szparagowa lub marchewka i odrobina ziemniaków Przykład na Kolacje: Sałatka z wędliny chudej oczywiście, cykorii kwaśnego jabłka, jogurtu naturalnego, ogórka kwaszonego.

Pietruszka w ogrodzie

Pietruszka w ogrodzie Pietruszka nie ma zbyt dużych wymagań glebowych lecz najlepiej rośnie na glebach próchniczych które są żyzne i dobrze napowietrzone. Najlepsze gleby pod tą uprawę sa glebami gliniasto – piaszczystymi a całkowicie nieodpowiednie to gleby które są gliniaste, podmokłe i zeskorupiające się. Jeśli ze względu na odczynnik pH trzeba glebę wapnować to należy to uczynić jesienią przed orką zimową. Do wapnowania należy użyć wapna magnezowego lub mączki dolomitowej. Jeśli gleba nawożona jest obornikiem to pod uprawę pietruszki nadaje się w drugim lub trzecim roku po nawożeniu. Jeśli gleba jest „słaba” to najlepiej uprawiać ją jesienią po zastosowaniu nawozów zielonych. W przypadku pietruszki najlepiej stosować przedplon w postaci cebuli, kapusty lub zbóż. Aby pietruszka wykształciła ładne, długie i proste korzenie należy uprawiać ją na redlinach lub podwyższonych zagonach. W przypadku gdy będzie stosowanie nawożenie sztuczne należy dawki nawozów sztucznych dobrać odpowiednio do zapotrzebowania glebowego. Pietruszka może być również dokarmiana dolistnie. Gleba pod siew pietruszki musi być głęboko uprawiana. Jesienią należy glebę skopać głęboko. Wiosną gleba wymaga przede wszystkim uprawy zabezpieczającej ją przed wysychaniem. Bez wglądu na to gdzie pietruszka jest uprawiana gleba musi być starannie wygrabiona, wyrównana oraz doprawiona gdyż dzięki temu można uzyskać jednakową głębokość siewu dzięki czemu wschody są wyrównane i równomierne. W zależności od gatunku nasion stosuje się ich różna gęstość wysiewu. Nasiona przed siewem muszą być zaprawione przeciwko chorobom i szkodnikom. Siew na większych obszarach wykonuje się siewnikiem punktowym i wtedy wysiewa się od trzydziestu do pięćdziesięciu nasion na metr bieżący rzędu. Nasiona wysiewa się na głębokość około dziesięciu milimetrów a nie głębiej niż dwadzieścia pięć milimetrów. Głębszy siew może spowodować bardzo słabe wschody roślin. Po uzyskaniu dobrych wschodów najczęściej konieczne jest dokonanie przerywki tak aby liczba roślin wynosiła od dwudziestu do trzydziestu sztuk na jeden metr bieżący rzędu.