Owoce i warzywa

Owoce i warzywa Owoce i warzywa Nie tylko grzyby, ale i inna żywność pochodzenia roślinnego lub zwierzęcego może być naturalnie toksyczna. Niezależnie od sposobu przygotowania i przechowywania może zawierać substancje szkodliwie działające na nasz organizm. Na szczęście, tego rodzaju jedzenie nie jest bardzo rozpowszechnione na naszych stołach. Dobrze jest jednak znać przynajmniej głównych jego przedstawicieli podzielonych w oparciu o niebezpieczeństwa, które przedstawiają. Bardzo rozpowszechnionym zagrożeniem jest cyjanowodór zawarty w pestkach wielu owoców. Zawierają go pestki gorzkich migdałów, brzoskwiń, moreli, śliwek, wiśni. Mają tę cechę także nasiona roślin egzotycznych, które coraz częściej pojawiają się na naszych stołach. Czasami bardzo popularna żywność, spożywana w dużych ilościach, może okazać się toksyczna dla organizmu, na przykład owoce i warzywa żółte jak marchew, morele czy żółte dynie jedzone w dużych ilościach przez dłuższy czas mogą powodować karotemię, która objawia się żółto-pomarańczowym zabarwieniem skóry.

Warzywa

Warzywa Warzywa korzeniowe należą do roślin z rodziny baldaszkowatych (marchew, pietruszka, seler), kosmowatych (burak ćwikłowy) lub złożonych (skorzonela). Warzywa korzeniowe mają część jadalną w postaci zgrubiałych korzeni spichrzowych które mają dużą wartość dietetyczną, odżywczą oraz leczniczą. W ich skład wchodzą sole mineralne, cukry i witaminy. Są one roślinami dwuletnimi które w pierwszym roku wegetatywnym w korzeniach gromadzą zapasy pokarmowe które znajda wykorzystanie w drugim roku gdy roślina wytwarza kwiatostany, kwiaty, owoce i nasiona. Warzywa korzeniowe mają małe wymagania klimatyczne i glebowe. Większość tych warzyw uprawiana jest z siewu bezpośredniego do gruntu gdyż rośliny te słabo regenerują korzenie i słabo się przyjmują po posadzeniu. Tylko niektóre takie jak seler, por czy burak ćwikłowy nadają się do sadzenia z rozsady. Warzywa korzeniowe mają wysoką wartość odżywczą i biologiczną, zawierają dużo cukrów, soli mineralnych oraz witamin z grupy B, witaminy PP. Rośliny należące do tej grupy warzyw uprawia się w plonie głównym. Pietruszka pochodzi znad Morza Śródziemnego gdzie rośnie w stanie dzikim najczęściej na skałach w pobliżu źródeł. Znana jest już od czasów starożytności gdzie to była uważana za roślinę ozdobną, jadalną i leczniczą. Wtedy uprawiano pietruszkę naciową a jej odmiana korzeniowa została po raz pierwszy uprawiana w szesnastym wieku. Pietruszka korzeniowa należy do roślin dwuletnich i tak w pierwszym roku wegetacji wytwarza rozetę która składa się z kilkudziesięciu liści i bardzo mocny system korzeniowy natomiast w drugim roku wyrasta rozgałęziony pęd na którym rozkwita baldachimowy kwiatostan. W korzeniu pietruszki gromadzą się zapasy rośliny w postaci cukrów, białka, witaminy C, prowitaminy A. W liściach pietruszki znajdujemy karoten, witaminy z grupy B, cukry, białko oraz witaminę C. Cała roślina bogata jest w olejki eteryczne na przykład apiol. Pietruszka jako surowiec leczniczy wykorzystywana jest w całości czyli liście, korzeń oraz nasiona. Jako roślinę dziko rosnącą we współczesnych czasach trudno ją znaleźć ale jako zioło uprawiana jest praktycznie na całym świecie.

Co szkodzi spróbować?

Co szkodzi spróbować? Co szkodzi spróbować? Przede wszystkim na regularny trening trzeba znaleźć czas. Ważne jest by nie robić zbyt długich przerw pomiędzy sesjami treningowymi oraz by systematycznie do tego podchodzić, gdyż wtedy nasz organizm zacznie się powoli przyzwyczajać do innego trybu życia. Ale by to uczynić potrzebne są pewne wyrzeczenia. Głównym minusem zmiany trybu życia, jest to, iż nie mamy czasu na wiele rzeczy, na które mieliśmy wcześniej czas. Przede wszystkim nie możemy sobie pozwolić na błogie leniuchowanie w wolne dni oraz na długi wypoczynek po dniu pracy. Należy zarezerwować sobie 2-3 godzinny w co najmniej co drugim dniu. Poza tym trzeba wyrzec się jednej z największych przyjemności wielu ludzi – smacznego niezdrowego jedzenia. Po czasie jednak nie będziemy mogli wysiedzieć w domu bez treningu dłużej niż dwa dni, natomiast tłuste rzeczy zaczną wydawać nam się niesmaczne. Trening zacznie sprawiać niemałą dużą przyjemność i przynosić wielką satysfakcję, zaś warzywa i owoce będą lepiej smakować niż golonka czy chipsy. Trzy miesiące później Wariant 1: 6 kg mniej, fałdy przestają być widoczne z boku brzucha, nie wstydzisz się już wyjść na plaże. Do tego mniej się męczysz przy każdym ruchu i Twoja dziewczyna nie mówi już do Ciebie: „wciągnij brzuch”, podczas gdy Ty już dawno wciągnąłeś. Samopoczucie jest dużo lepsze, krążenie się poprawiło i wydolność organizmu też. Spędzasz więcej czasu z rodziną, bo masz na to więcej energii. Wariant 2: Ładnie „przypakowałeś”. Rekordy w każdym ćwiczeniu poprawione o 50%. Łącznie przybyło Ci 3-4 kg czystej masy mięśniowej. Na plaży dziewczyny się za Tobą oglądają. Ty zaś możesz popisać się swoją atletycznością i wytrzymałością w wodzie, przepływając parę długości basenu czy kąpieliska. W życiu codziennym Ci łatwiej. Bez trudu przenosisz ciężkie rzeczy, zaś rodzina zwraca się do Ciebie, gdy trzeba odkręcić zawekowany słoik. Czujesz się dowartościowany. Teraz zastanów się, czy Ty też możesz to osiągnąć. Jeśli sądzisz że tak to pora wybrać się na siłownię, basen lub do parku oraz do sklepu po zdrową żywność.

Siłownia i dieta

Siłownia i dieta Tak, idzie to w parze. Jeżeli pragniemy szybko uzyskać dobre efekty, ćwicząc na siłowni, trzeba ściśle przestrzegać odpowiedniej diety. Trenerzy oraz dietetycy wyrzeźbią na naszych oczach sylwetkę, o której marzymy od lat. Jednak jest jeden warunek. Trzeba z nimi ściśle współpracować. Nie jest tak prosto przestrzegać diety, biegać na siłownię i dodatkowo pracować wiele godzin każdego dnia. Lecz narzucając sobie taki reżim, siłownia oferuje nam przyrost tkanki mięśniowej i więcej siły. To chyba się opłaca. Siłownia jest bardzo bogato wyposażona i każde ćwiczenie wykonywane jest pod okiem trenera. Bezpieczne ćwiczenia w żadnym wypadku nie zagrażają naszemu zdrowiu. Dlatego kobiety również dostrzegły w ćwiczeniach tego typu wiele zalet. Siłownia oferuje bardzo dużo dla naszego zdrowia. Dobre jedzenie, odżywki oraz dobry plan ćwiczeń i zarówno kobiety jak i mężczyźni mogą wyglądać o wiele atrakcyjniej. Jeśli chodzi o ilość siłowni w mieście, to z pewnością ich nie brakuje. Można sobie wybrać taką siłownię pod względem lokalizacji lub pod względem wyposażenia. Dlaczego siłownie są coraz bardziej atrakcyjne. Atrakcyjność siłowni wzięła się pewnie stąd, gdyż dostrzeżono w takich ćwiczeniach pozytywny wpływ na organizm. Człowiek ćwiczący systematycznie nabiera siłę. A wiadomo. Że jeżeli mężczyzna jest umięśniony i silny, jest pozytywnie postrzegany przez kobiety. Z kolei panie również garną się do ćwiczeń tego typu. Bieg na steperach wzmacnia mięśnie nóg i pośladków. Ćwiczenia na innych przyrządach kulturystycznych kształtują inne partie mięśni. Dokładając do tego dietę bogatą w białko oraz odżywki, można wyglądać bardzo atrakcyjnie. Pozbycie się tkanki tłuszczowej jest możliwe stosując specjalną dietę i odpowiednio ułożone ćwiczenia przez trenera na siłowni. Pozbycie się tłuszczu pozwala na rozwój mięśni. I to jest prawidłowe kształtowanie sylwetki. Każdy z nas, jeżeli czuje że posiada nadmiar tłuszczu, jego ciało jest mało sprężyste, to powinien zdecydować się na wizyty w siłowni. To tam można liczyć na profesjonalne podejście do naszego ciała i naszej kondycji. Współdziałając z trenerem i dietetykiem można odnieść prawdziwy sukces.